Introductory provisions
The Internet Store of the Counselling Centre I Feel Good, available at the Internet address https://czujedobrze.pl/ and https://schematowa.com/ is run by Iwona Łaskarzewska conducting business activity under the name of I Feel Good Psychotherapy Iwona Łaskarzewska, registered in the Central Register and Information on Business Activity (CEIDG) maintained by the Minister responsible for economy, NIP 1231539432, REGON 526223247.
These Regulations are addressed both to Consumers and Entrepreneurs using the Store and define the rules for the use of the Online Store and the principles and procedure for concluding Distance Sales Agreements with the Customer through the Store.
Definitions
Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej, która nie jest związana bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową osoby konsumenta.
Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Czuję Dobrze Psychoterapia Iwona Łaskarzewska, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 1231539432, REGON 526223247.
Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu internetowego.
Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://czujedobrze.pl/ oraz https://schematowa.com/.
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia (Rezerwacji) i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu (lub Produktów) bądź Umowy Sprzedaży Usługi (lub Usług) ze Sprzedawcą.
Konto - konto klienta w Sklepie (lub systemie rezerwacji usług), są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie (lub systemie rezerwacji usług), umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie (lub systemie rezerwacji usług) umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy produktu lub realizacji usługi i płatności.
Koszyk – element oprogramowania Sklepu (lub systemu rezerwacji usług), w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty lub Usługi do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów lub usług.
Produkt - dostępna w Sklepie usługa lub produkt elektroniczny będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego (lub systemu rezerwacji usług). Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosownie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług, która jest zawarta w Regulaminie Placówki.
Contact with the Store
1. Seller's address: ul. Żelazna 16/137, 00-802 Warsaw.
2. Seller's e-mail address: kontakt@czujedobrze.pl
3. Seller's telephone number: +48 501 465 103
4. Seller's bank account number: 54 1090 1694 0000 0001 5521 7814.
5. The Customer may communicate with the Seller using the addresses and telephone numbers provided in this paragraph.
6. The Customer may communicate with the Seller by telephone between 10:00 a.m. and 6:00 p.m.
Technical requirements
To use the Store, including browsing the Store's assortment and placing orders for Products, you must:
-
a terminal device with access to the Internet and a web browser such as Chrome, Firefox, Opera, Safari, Samsung Internet or Edge,
-
active e-mail account,
-
cookies enabled .
General information
1. The Seller, to the fullest extent permitted by law, shall not be liable for any disruptions, including interruptions in the functioning of the Store, caused by force majeure, unauthorized actions of third parties or incompatibility of the Online Store with the Customer's technical infrastructure.
2. Browsing the Store's assortment does not require creating an Account. Customers may place orders for Products in the Store's assortment either by creating an Account in accordance with the provisions of § 6 of the Regulations or by providing the necessary personal and address data to enable Order fulfillment without creating an Account.
3. Prices listed in the Store are given in Polish zloty and are gross prices (including VAT).
Creating an Account in the Store
1. To create an Account in the Store, complete the Registration Form. The following information is required: first name, last name, email address, and phone number, as well as a contact address for the purpose of issuing sales confirmations. The sales confirmation is not a fiscal receipt, but a document confirming the conclusion of an electronic sales contract.
2. Creating an Account in the Store is free.
3. The Customer may, at any time, without giving any reason and without incurring any fees, delete the Account by sending an appropriate request to the Seller, in particular via e-mail or in writing to the addresses provided in the " Contact the Store " section.
Rules for placing an Order
To place an Order you must:
1. select the Product that is the subject of the Order and then click the "Reserve" button (or equivalent);
2. log in or use the option to place an Order without registration;
3. if you have chosen to place an Order without registration - fill out the Order Form by entering the details of the Order recipient and select by clicking the method of service provision (Order) or enter information about the address to which the Product is to be delivered, and then select the type of shipment (method of delivery of the Product), enter the invoice details if different from the details of the Order recipient,
4. click the "Order and pay" button,
5. select one of the available payment methods and, depending on the payment method, pay for the order within a specified period, subject to point 3 of the paragraph "Offered delivery and payment methods".
Delivery and payment methods offered
1. The Customer may use the following methods of delivery or collection of the ordered Product: Delivery of the electronic product to the e-mail address provided in the Form.
2. The customer can use the following payment methods:
a. Payment by transfer to the Seller's account,
b. Electronic payments.
3. Detailed information on delivery methods and acceptable payment methods can be found on the Store's website.
Execution of the sales contract
1. The conclusion of the Sales Agreement between the Customer and the Seller takes place after the Customer places an Order using the Order Form in the Online Store in accordance with the paragraph "Rules for placing an Order" of these Regulations.
2. After placing the Order, the Seller immediately confirms its receipt and simultaneously accepts the Order for processing. Confirmation of receipt of the Order and its acceptance for processing occurs by the Seller sending the Customer an appropriate email to the Customer's email address provided when placing the Order. The email message contains, at a minimum, the Seller's statement of receipt of the Order and its acceptance for processing, as well as confirmation of the conclusion of the Sales Agreement. Upon receipt of the above email by the Customer, a Sales Agreement is concluded between the Customer and the Seller.
3. If the Customer chooses payment by bank transfer or electronic payment, the Customer is obliged to make the payment within 1 calendar day from the date of conclusion of the Sales Agreement - otherwise the order will be canceled.
Right of withdrawal and Complaints
1. The Sales Agreement covers new digital Products.
2. The right to withdraw from a distance contract does not apply to the Consumer in relation to the Contract:
a. for the provision of services, if the Seller has fully performed the service with the express consent of the Consumer, who was informed before the commencement of the service that after the Seller has performed the service, he will lose the right to withdraw from the Agreement,
b. for the delivery of digital content that is not recorded on a tangible medium, if the performance of the service began with the express consent of the Consumer before the expiry of the withdrawal period and after the Seller informed him of the loss of the right to withdraw from the Contract.
3. In the event of a defect in goods purchased from the Seller, the Customer has the right to make a complaint based on the warranty provisions of the Civil Code. If the Customer is an Entrepreneur, the parties exclude liability under the warranty.
4. Complaints should be submitted electronically to the Seller's addresses provided in these Regulations. It is recommended that the complaint include, among other things, a concise description of the defect, the circumstances (including the date) of its occurrence, the details of the Customer submitting the complaint, and the Customer's request regarding the defect of the goods.
Out-of-court ways of dealing with complaints and redress of grievances
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
3. Konsument, oprócz wskazanych instytucji, może korzystać z aktualnych, ogólnodostępnych platform internetowych oferujących mediację lub wsparcie w sporach konsumenckich, jeżeli takie pojawią się w wyniku zmian legislacyjnych lub organizacyjnych.
Personal data in the Online Store
1. The administrator of Customers' personal data collected via the Online Store is the Seller.
2. Customers' personal data collected by the administrator via the Online Store are collected for the purpose of implementing the Sales Agreement and, if the Customer consents, also for marketing purposes.
3. The recipients of personal data of Customers of the Online Store may be:
a. In the case of a Customer who uses electronic payments or payment cards in the Online Store, the Administrator makes the collected personal data of the Customer available to the selected entity handling the above payments in the Online Store.
4. The Customer has the right to access and correct his/her data.
5. Providing personal data is voluntary, however, failure to provide the personal data specified in the Regulations and required to conclude the Sales Agreement will result in the inability to conclude the agreement.
Final Provisions
1. Agreements concluded via the Online Store are concluded in Polish.
2. The Seller reserves the right to amend these Terms and Conditions for important reasons, including: changes in legal regulations, changes in payment and delivery methods – to the extent that such changes affect the implementation of the provisions of these Terms and Conditions. The Seller will notify the Customer of any changes at least 7 days in advance.
3. In matters not regulated in these Regulations, the generally applicable provisions of Polish law shall apply, in particular: the Civil Code; the Act on the provision of services by electronic means; the Act on consumer rights, Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council (GDPR).
4. The customer has the right to use out-of-court complaint and redress procedures. To do this, they can submit a complaint via the EU ODR online platform available at: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.